tisdag 17 februari 2009

Märkt för livet!

Jag vill tatuera mig, det har jag velat länge, när jag var 17 år så åkte jag till Cambridge för att plugga engelska, det var under den perioden i mitt liv jag var som mest uppe i min så kallade rap-karriär. Jag gick runt en hel dag i Cambridge för att leta upp en tatuerare, till slut fann jag honom, han var en gammal brittisk-punk-pundare, och jag blev direkt förtjust livrädd.
Jag sa att jag ville ha "Knockwood" nere på fotankeln, jag försökte att förklara med en ritning som var väldigt inspirerad av "Natural Bond" tatueringarna, jag hade sett på alla fräcka sthlm hip-hopparna. Han började till slut att gadda min lilla ankel, och resultatet blev häpnadsväckande bra tyckte jag då, han hade egentligen kunnat att tatuera in en albatross unge, och jag hade varit lika nöjd, för att det var ju trots allt min första riktiga tatuering, och mitt rap-alias var inristat 4-life på mig. Det kändes som att Petter och grabbarna skulle ringa upp mig direkt och säga att, jag var en av dom nu. Men men, så blev det ju självklart inte.
Jag ljög för mina föräldrar i 2-3 år och sa att det var en henna tatuering, tills Mamma en dag, en Söndag om jag inte minns fel, masserade mina fötter och försökte att skrubba bort den.

Nu är jag sugen på att tatuera in ett ankare på armen, när jag tänker på det så låter det egentligen så sjukt fult, det är nog världens vanligaste tatuering, men jag vill så gärna ha ett skitfett ankare med ett rep igenom och någon slags Göteborgs anknytning, typ 031, nej nej, inte 031, eller jo kanske... jag vill ialla fall ha ett ankare, vem kan rekommendera en tatuerare som är bra på ankare?

1 kommentar:

  1. Bleckan är bäst.

    www.salongbetong.com


    http://www.nattstad.se/vanessafalk

    SvaraRadera