fredag 20 februari 2009

Onödig fakta



Har länge letat efter en tvättomat här i Stockholm, har ibland faktiskt funderat på att öppna en själv, tvättomat/kafé, det kan ju vara något av det bästa man kan göra, tvätta sina smutsiga äckliga kläder, se dom bli rena fina och krispiga samtidigt som du dricker en kaffe och tar en cigg. Det här stället finns nu, bakom den stora kyrkan på Odenplan ligger tvättomaten.


Jag har även fått min tatuering nästan färdigritad av min mycket goda vän Jonas Rathsman, vad tycker ni, skall jag köra på den här?

3 kommentarer:

  1. Detta koncept finns redan i Köpenhamn.
    Bar/Tvättomat, du kan alltså slänga i en maskin tvätt samtidigt som du tar dig en kall öl, mycket trevligt!

    http://www.thelaundromatcafe.com/

    SvaraRadera
  2. Jag letar med ljus &lykta efter ett ställe på St:Göransgatan, där låg ett cafe/tvättomat på 60-talet, och i samma lokal fanns en klubb där jag körde med elektriska bilar på en uppbyggd bana som var 48 meter lång och 8 bilar kunde köra samtidigt, om jag minns rätt så var det Joakim Bonnier som drev klubben, senare på 70- talet så byggdes stället om till en pub som hette Charlies Salon, är det någon som känner til detta./Lasse

    SvaraRadera