lördag 3 januari 2009

För Mamma bakom ljuset

Min Mamma ringde mig igår, hon hade haft en diskussion med sin syster alltså min moster som för övrigt bor i Miami, dom hade i allafall diskuterat nedläggningen av min föregående yoyoyo blogg, dom gillade inte alls idén, jag förstod nu att det är så min Mamma fortfarande håller koll på mig vid 27 års ålder, hon vet vilka klubbar det är som gäller, hon har sett dom allra senaste youtube klippen och hon har ett flertal mash-up remixar liggande på sitt skrivbord, hon vet nämligen inte hur man för in dom i Itunes.

Jag frågar mig nu om jag skall ge henne den här nya adressen eller om jag ska låta henne fortsätta att gå in på min föregående adress och låta henne hoppas på att jag skriver något mer, det känns lite som att föra henne bakom ljuset, och det är inte direkt en angenämn känsla att föra sin Mamma bakom ljuset, visst gjorde man det under tonåren, men inte nu vid närmare 30, det känns sådär.

Vi får se om Mamma råkar hitta hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar