måndag 5 januari 2009

framgångssagan fortsätter

Javisst nu kör vi!
Nytt år nytt kontor nya jobb etc, sitter just nu för första gången i min nya kontorsstol på det fantastiskt fina vindsvåningskontoret på Drottninggatan 110(mitt emot grill), det känns bra! Det är Simon aka dj Hackenbush som hyr ut kontoret, dom andra som sitter här känner ni nog redan från min förra blogg, men dom är alltid värda att nämna igen.
Vi har Viet-Naam, Myggan, Taro, Robin Moderato (vassa eggen) Kalle Rosén (Galatea Spirits), Bergman & Joel ifrån Reisen, så det är en härlig skara fullblodsmän som sitter och tittar ut över takåsarna. Vi har ett fantastiskt fin inglasat konferensrum, vi har en svindålig kaffemaskin från Philips, det kommer att bli påtryckningar från Myggan och mig att det enda rätta är att införskaffa en Nespresso maskin istället.
Nog om kontoret, Therese och jag var på våran andra lägenhetsvisning tillsammans imorse kl. 09.00, det var en fabulös vindsvåning på Dalagatan, 105 kvadratmeter och snedtak (nybygge), vi träffade upp mäklaren Jan som var svaret på hur en riktig femtiotalist ser ut och skall vara, lagom framgångrik, gråhårig och en bekvämlighetsmage.
Första budet var på 6 miljoner kronor, Therese och jag ryckte på axlarna som om det var ett helt naturligt pris för oss, vi hängde kvar lite längre än det andra paret som såg ut som dom båda var nätpokerspelare med favören på deras sida, dom gick redan efter dryga 4 minuter, medan vi stannade kvar och lät våningen sjunka in lite för mycket i våra små harhjärtan.
Vi skulle "höra av oss"

1 kommentar: